» Sååå trött

Är så sjukt trött så ni anar inte.. Shiit vilken dag! Iallafall, jag och Elsa cyklade då till stallet. Först till storemyr (där Chakett vanligtvis står, dvs hans stall), där vi lämnade mina saker och hämtade Chaketts och Moas träns. Sedan gick vi till moltemyr (där Chakett är på ''bete'' på somrarna, dvs i en hage). Där tränsade vi hästarna för att sedan rida ner dem tillbaka till storemyr där vi skulle rykta och sadla. Anledningen till att vi fick ta med oss Moa var för att hon är sällskapssjuk vilket gör att hon flippar om hon får vara själv. Det tog ungefär 10 minuter att få ut henne ur hagen, eftersom hon vägrade gå. Assssjobbigt verkligen! Det är ungefär 1km till moltemyr från storemyr, så att. Dessutom är det en bra bit i skogen, så det var lite drygt. Men snart flyttas de väl tillbaka helt till storemyr eftersom hösten börjar komma. Det jobbiga är att det alltid måste vara 2, eftersom att en tar Chakett och den andra Moa, så att jag kan inte åka till Chakett själv när han är på moltemyr. Men iaf, sen så ryktade jag och sadla Chakett. Sen red jag i ridhuset. Det gick bra! Övade inte på något särskilt eftersom det var första gången. Sen så red vi tbx hästarna till moltemyr, och vandrade efter det tillbaka till storemyr där Elsa lärde mig vart saker och sånt fanns, och hur mycket mat han skulle ha av olika sorter. Sen cykla vi hem. Orkade inte riktigt förklara särskilt bra, men hoppas ni förstod inlägget. Nu ska jag äta kvällsmat innan jag ska lägga mig så godnatt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback