» Pappas lilla flicka ~

Jag ska berätta en saga, det började så här: 
Hon var pappas lilla ögonsten, hon var så fin och ren 
Till dagen kom och det förändrades helt 
Det fanns nog mera att se, det var en nyfikenhet 
Som förändrade lilla flickan helt 

Jag ska berätta en saga om en liten flicka 
Hon var duktig och så, jätte punkt och pricka 
Men någonstans skulle den fasaden spricka 
Där hon är nu och det hon har missat 
Allt började bra, från högstadiet till gymnasiet 
Det var där hon skulle göra sina val sen 
Nya vänner, nya fester 
Klart som fan man testar efter 

Hon var pappas lilla ögonsten, hon var så fin och ren 

Till dagen kom och det förändrades helt 
Det fanns nog mera att se, det var en nyfikenhet 
Som förändrade lilla flickan helt 

Det var så länge sen, hon var så fräsch och ren 
Hon skötte skolan, skötte allt utan något problem 
Hon gjorde läxor, alltid först när det gällde nåt 
Vem kunde ana att det skulle förändras för gott? 
Hon skulle bara testa då, men som jag förstår 
Så börja hon redan igen dagen därpå 
Hon var fast I drogernas värld, en annan verklighet 
Långt ifrån det du vet, allt började som en lek 

Har hon lärt sig nånting, när livet sagt ifrån? 
Har hon sett de vägar hon inte ska gå? 
Men när fredagkvällen är här igen 
Det börjar på noll och sen så ökar det min vän 
Temperaturen stiger, det finns mer att ge 
Och allting förvandlas I en nyfikenhet 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback