» Igår och idag

Är verkligen inte på topp idag. Mår piss och har inte en susning om varför. Det bara är så.. Iallafall, så igår på ridningen eller ja, när jag, Annie och Jannike red så red vi i paddocken. Vi hade 2 cavalettibommar(?) som vi galopperade över, sedan 1 till bom lite längre bort man oxå kunde galoppera över, och en sockerbit som man kunde göra en ''båge'' runt. Orkar inte förklara exakt, men de flesta fattar nog.Det var jättekul, och mysigt. Chakett var väldigt seg och okoncentrerad, fick skänkla och använda spöet jättemycket. Men sen på slutet så var han jättepigg, när vi skulle galoppera det sista. Då jäklar, haha. Vi racade lite också, i paddocken alltså. Det var kul! Sen på kvällen gjorde jag en missbildad chokladkaka, såg ut som en ihopkrympen kärring men smakade gudomligt.
Idag: Hade världens sämsta friluftsdag någonsin. I regn och rusk har vi varit ute hela dagen nästan. Inte fan sa dem att man skulle ha regnkläder med sig, eller vara ute alls. Det enda vi visste var att vi skulle till havetshus. Trevligt.. Har även varit i stallet hos Chakett. La upp hö & kvällshavre bara, orkade inte rida. Måste vila känner jag, har varit fullt upp de senaste. Orkar inte seriöst. Vill bara gräva ner mig någonstans ett tag..
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback