» Home sweet home

Är hemma från stallet nu sedan en stund tillbaka. Idag tog stallet bara 2 timmar ungefär, medans de brukade ta kanske 3 när dem stod i Moltemyr. Men jag och mamma åkte då till Moltemyr, och väntade på Felicia. Medans jag tränsade Chakett (eller skulle) var han jättegrinig. Han typ sparka bakut och försökte bita mig osv.. Men jag fick ordning på han! Sen kom Felicia och vi red ner dem till Storemyr. Där rykte jag honom en stund, innan jag sadlade och tränsade igen. Jag red i paddocken, hade ridit ut om inte mamma hängde med. Imorgon om vädret tillåter ska jag rida ut på en lång lugn uteritt tänkte jag. Jag körde som vanligt idag, lite trav och galopp osv. Red inte så jättelänge eftersom det var skiiitvarmt och Chakett var trött. Mamma ville även sitta upp lite, och eftersom hon inte väger alls mycket så gjorde det inget. Hon skrittade ändå bara runt lite, såatt. Sen så red jag tillbaka till storemyr och släppte ut han i hagen, samt gav han havre & salt direkt efter ridningen, och sist så la jag upp hö. Deet var jobbigt, haha! Nu chillar jag med en go kall redbull & godis!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback