» Words from my heart

Tänkte skriva ett litet inlägg. Har inte blivit så mycket text idag, så här kommer det lite!
Ridning.. Ridning var det ja.. Mycket tankar.. Vääldigt mycket tankar. Jag har personligen bestämt mig för att sluta. Av flera olika orsaker, varav en är att jag helt enkelt inte har tid och ork till det längre. Det är sååå tidskrävande så det inte är sant. Fleera timmar varje dag i stallet man är där,och myycket jobb som sliter på en. Jag vill kunna komma hem efter en jobbig skoldag, och bara ta det lugnt med älskade vänner. Men det kan jag inte. Jag måste upp till stallet 3/4 dagar i veckan MINST, och oftast rida, mocka, lägga upp hö, kvällshavre, ta hand om Chakett m.m. Allt. Visst, IBLAND kan man skippa ridningen, men inte hela tiden. Han måste hållas igång liksom. Pengar..  Myycket pengar läggs åt. Nästan föör mycket. När man vill gå på stan och storshoppa med vänner, kan man inte det varje månad. Eftersom nästan alla pengar går till sin häst. Visst, ridning är jäävligt roligt, och man lär sig fett mycket. 
Men, jag känner att shit, jag behöver åtminstone en PAUS ett tag. Ett år, kanske två. Sen kanske jag satsar utav helvete igen.
Så, min sista ridmånad kommer vara i december. SEN är det stooopp ett tag. Med andra ord, så siktar vi emot ett hästfritt 2014!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback