» Dagens ridpass på världen bäästa

Ridningen idag gick väl sådär. Chakett var inte på topp kan jag ju erkänna. Iaf, jag och Andrea cyklade till stallet runt 13 tiden. Först gick jag med henne in i klubbstallet där hon fick veta att hon skulle rida Honey om fem minuter. Så jag sprang ner till Chakett och gjorde iordning honom så fort jag kunde. Tog väl runt tio minuter gissar jag på. Sen skyndade jag mig ut i paddocken, där Andrea redan var. Som tur var hade hon inte börjat rida än. Andrea blev ''coachad(?)'' dvs. en som hette Sofia sa vad hon skulle göra osv. Medans jag red helt självständigt eftersom  att Chakett är min häst och ingen kan direkt bestämma vad jag ska göra och inte, medans Honey 100% är ridskolans. Jag övade mest på tempoväxlingar, att få fina & bra övergångar, och även lite på volt. Chakett hatar att vara på volt, så självfallet är det något vi måste öva mer på. Vid ett tillfälle typ, så skulle Andrea låna mitt spö, för att prova det på Honey, så jag körde utan lite. Konstigt nog så funkade det nästan bättre utan spö än med, så emellanåt i galoppen så klappade jag han asmke, och berömde honom. Det var gamlingen värd ;). Sen så hängde Andrea med runt fåren, tänkte att jag skulle skritta honom på en lång tur. Eftersom Andrea bara red i en halvtimme, så tänkte jag att jag lika gärna kunde skritta honom på en tur i typ en halvtimme. Han var ganska jobbig i skogen, eftersom han drog ner huvudet heela tiden typ, och jag kunde inte få upp han. Feett drygt, men annars var han king. Andrea fotade och filmade lite, så kaanske kommer upp video på det. Hon skulle tydligen fixa och ''redigera'' den först, hehe. 
Jag ser jättetjock ut men det är västen som gjorde att det såg ut så, hmm...
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback